Dr. Raed Arafat
Secretar de Stat, Șef al Departamentului pentru Situații de Urgență – MAI.
Relațiile au fost caracterizate de o serie de dezacorduri, tendința de militarizare a sistemului de urgență fiind în dezacord cu cadrul legal de desfășurare a activității. Din zona conflictelor se remarcă în special problema dublei subordonări disciplinare a salariaților din UPU, o „inovație” ce depășește cadrul specific legislației muncii. Trebuie însă să-i reținem desele intervenții în sprijinul corectei reglementări a activității lucrătorilor din sănătate în perioadele de instabilitate.
Dezbaterile din această perioadă tind să-l situeze mai curând în zona MAI. Dincolo de aceste aspecte, Dr. Raed Arafat este creatorul sistemului de urgență din România, meritând recunoașterea publică a acestei contribuții. A doua mare contribuție a dr. Raed Arafat este apărarea sistemului public de sănătate împotriva încercărilor (din perioada Traian Băsescu) de privatizare.
Departe de mine gândul de ai contesta meritele în ceea ce privește extinderea capacității de intervenție în situații de urgenta prin adăugarea serviciului de descarcerare. Însă slutirea noțiunii de paramedic prin atribuirea ei unei categorii de angajați care are ca pregătire un curs de prim ajutor de uneori doar 2 săptămâni până la 3 luni în cele mai fericite cazuri, este o acțiune nefericită. În lume, paramedicul este asistentul medical cu competențe crescute. Paramedicul român nu are o pregătire medicală de lungă durată, nu are asigurare de răspundere profesională pentru fapte de malpraxis, nu are o acreditare a unui organism profesional.
Iar încercarea de subordonare permanentă, nu doar în situații excepționale, a întregului sistem de urgenta din România, o militarizare a obligațiilor, nu și a drepturilor profesioniștilor din medicina de urgenta din România, este un alt minus al dansului.
Apreciez contributia dumnealui in implementarea unor viziuni diferite privind sistemul de urgenta si conservarea sistemului sanitar de stat.